Kia Ora! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sanne en Dennis - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sanne en Dennis - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Dennis

25 November 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia Ora allemaal, ofwel, hoi allemaal

Inmiddels zijn we nog verder van huis afgedwaald. We zitten nu midden in Nieuw Zeeland, Rotorua om precies te zijn. Maar laten we beginnen waar we gebleven zijn in onze laatste blog.

Tijdens onze laatste dagen in Sydney hebben we heerlijk weer gehad. Toen het nog redelijk bewolkt was zijn we naar Manly beach gegaan. Manly is een leuke wijk ver buiten het centrum van Sydney. Wij zijn met regen uit het centrum vertrokken, toen we aankwamen scheen de zon! De twintig minuten durende bootreis gaf ons een goede indruk van de grootte van Sydney. Aangekomen hebben we langs de kliffen gewandeld, naar de surfers gekeken en afgesloten met een Corona op het terras. Daarna met de boot terug naar het centrum.
De dag erop zijn we met de trein naar de prachtige Blue Mountains gereisd. Hier hebben we zowel The Three Sisters (een rotsformatie) als een super mooie bergwandeling gemaakt. Een flinke wandeling, trappetje op trappetje af, maar het bracht ons naar de mooiste plekjes en uitzichten. Gelukkig was hier niks in vlammen opgegaan bij de bosbranden dit jaar.
Onze laatste dag in Sydney hebben we een bezoek gebracht aan Bondi beach. Waarom het zo beroemd is, is voor ons niet helemaal duidelijk. Het is een mooi strand, maar niet zo groot of heel speciaal of zo. Toch prima vermaakt, want in het zonnetje liggen is natuurlijk nooit verkeerd.

Donderdag 21 november was het alweer tijd om door te vliegen naar Auckland, Nieuw Zeeland. Gelukkig maar, want we vonden het allebei tijd om meer te zien dan alleen de grote stad Sydney.
Ons hostel in Auckland lag net buiten het centrum in een rustige wijk. Met een busritje van tien minuten zaten we al in hartje Auckland. In het hostel hebben we voor het eerst daadwerkelijk gekookt en dat smaakte naar meer. De afgelopen dagen hebben we dan ook, met de middelen die we hebben, heerlijke dingen gemaakt. Auckland zelf mag dan de grootste stad van Nieuw Zeeland zijn (1/3 van de Nieuw Zeelandse bevolking woont er), zo voelt het niet. Misschien omdat we de grootte van Sydney gewend waren van de afgelopen dagen. We hebben hier genoten van de stad en hebben voor de fun ook nog even een filmpie gepakt.
Auckland is ook de woonplaats van onze huurauto. Sinds zondag zijn we de trotse huurders van een Daihatsu Sirion, een bijna schattig autootje dat ons Nieuw Zeeland laat verkennen. Dit betekent wel dat we links moeten rijden. Even wennen na jaren rechts te hebben gereden, maar eenmaal op de snelweg ging het best goed, al zeg ik het zelf. Van Auckland zijn we 300 km naar het zuiden gereden, naar Rotorua dus. Een plaats die bekent staat om de Maori en de vulkanische activiteit. Nu niet gaan denken dat we op een vulkaan verblijven die ieder moment kan uitbarsten! De activiteit is zichtbaar en vooral ruikbaar. In de omgeving borrelt kokend zwavelhoudend water naar de oppervlakte, dat een naar rotte eieren ruikende lucht met zich meebrengt. Het is net of je de koelkast open trekt waar gevulde eitjes liggen haha. Maar, het is hier wel prachtig. De Maoricultuur is terug te zien in gebouwen en allerlei beelden en de pruttelende modderpoeltjes en stomende meren zijn gaaf om te zien.

Morgen gaan we ongeveer 50 tot 100 kilometer naar het zuiden, richting Taupo. Onderweg willen we stoppen bij 'the hidden valley', een natuurpark met geisers en nog meer thermische meren.

Dat was het voor nu. Ons volgende bericht volgt hopelijk snel.

E noho ra

• 25 November 2013 - 08:31

Iola:

Zo das alweer snel dat jullie wat schrijven! Super leuk :)
    En een autoootje! Hebben jullie haar al een naam gegeven? What do you think 'bout Siri?

Leuke foto's! Veel plezier in Taupo!

• 25 November 2013 - 10:45

Lisanne:

Ha Dennis & Sanne!

klinkt hartstikke leuk zeg! Hebben jullie al een beetje lord of the rings achtergronden gespot, of moet je daarvoor naar de andere kant van NZ?

have fun! Jaloers!

xx uit Gouda

• 08 December 2013 - 09:40

Sportmix:

Eindelijk gevonden. Zit ik weken op de verkeerde site te kijken. Maar daar stond geen enkel verslag. Leuk om te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben. Geniet ervan .En laat ons meegenieten .
    Groet Sportmix