Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne en Dennis - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne en Dennis - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Dennis

17 November 2013 | Australië, Sydney

Hi there everybody,

Na een lange rit zijn we alweer vier dagen in hartje Sydney. Op 12 november vlogen we de lucht in naar onze eerste stop: Bangkok. We hadden hier officieel een tankstop van ongeveer 2 uur, maar door vertraging die we opliepen op Schiphol hadden we zo'n 30 minuutjes om over te stappen. Dus vliegtuig uit, gangen door, vliegtuig weer in. Toch wel lekker na 12 uur zitten! Toen we onze riemen weer vast hadden geklikt vlogen we in 3,5 uur verder naar Taipei (Taiwan).

In Taipei hadden we een tussenstop van 10 uur, wel zo leuk om even de stad in te gaan. Na wat uitzoeken, wat met al die Taiwanese tekens best lastig was, hadden we een bus gevonden die ons voor $145 pp (€3,65) in 1,5 uur naar de stad zou brengen. Best een leuke rit in een nogal 'kitsche' bus met gordijntjes. Na even kort rondgelopen te hebben in de met lichtjes gevulde stad zijn we weer op tijd terug de bus in gegaan richting het vliegveld.

Toen werd het tijd voor de vlucht die ons officieel naar Down Under zou brengen. Omdat we 's nachts vlogen hebben we lekker kunnen tukken. Om 11:25 landde het vliegtuig en waren we écht in Sydney! Nadat we het visum in ons paspoort hadden laten stempelen, moesten we alleen nog de douane door. Best spannend na al die verhalen van border security. Met nog een aantal andere Hollandse backpackers in de rij vroeg de douane ons: you're Dutch right? Na de vraag te bevestigen konden we zo doorlopen, good afternoon Australia!

Met een kort treinritje en twee minuten lopen kwamen we aan bij ons hostel in Kings Cross. Even wennen zo'n hostel, een lekker muffe kamer vol zooi van twee andere gasten en krakende stapelbedden haha. Maar goed, je bent een backpacker of je bent het niet!
Na een lekkere douche zijn we meteen de stad in gedoken. De stad is echt mega, heel overweldigend. Natuurlijk meteen de Harbour Bridge en het Opera House bezocht als echte toeristen.

We zijn beetje bij beetje de stad aan het verkennen, we lopen heerlijk van hot naar her. Omdat het af en toe flink regent zijn we nog niet echt de stad uit geweest. Gelukkig is er in de stad ook genoeg te doen en zijn we o.a. naar The Rocks, the Australian Museum en uiteraard the shopping mall geweest. Het schijnt mooier weer te worden dus voor nu staan Bondi beach, Manley Beach en the Blue Mountains nog op de planning voordat we aanstaande donderdag naar Nieuw Zeeland vertrekken.

Dit was ons eerste berichtje vanuit Aussie, tot snel!

San en Den

• 17 November 2013 - 10:34

Nicole:

Wat een lange reis naar Down Under. De foto's zien er heerlijk zonnig uit, lekker genieten samen!

Kus uit Rotterdam

• 17 November 2013 - 11:40

Anjo:

Hey San en Den,
    Wat leuk dat het allemaal goed is gegaan!
    Heeeel veel plezier nog in Sydney en succes straks in New Zealand!
    Groetjes uit Papendrecht xxx

• 17 November 2013 - 11:49

Marian:

Hey kanjers, gaaf hoor dat jullie zo genieten van jullie droomreis.
    Leuk hoor zo n blog,. Ik heb iedere dag gekeken of er al iets te lezen viel en nu ja hoor, ik geniet ervan!
    Gezellig zo n bus in Taiwan. In Nederland zouden we er nog een plantje bij zetten
    Het is te zien dat Sydney echt indrukwekkend is zoals je voor het Opera House staat op die foto, echt mega!!
    Kijk uit naar jullie verhalen dus lekker ervaringen op doen en genieten.
    Dikke knuffel en kusjes van ons
    Marian en koert

• 17 November 2013 - 13:30

Wilma:

Hoi Dennis en Sanne,

Via je moeder jullie reisverslag gekregen, wij gaan op deze manier jullie volgen. Geniet maar lekker. Maak maar mooie reisverslagen en foto's dan genieten wij er ook van . Groetjes de Boeleetjes

• 17 November 2013 - 15:08

Aart:

Lekker genieten!

• 17 November 2013 - 15:43

Marjan:

Leuk om te lezen en jullie op deze manier te volgen. Have fun!
    Groeten Marjan en Pierre

• 17 November 2013 - 19:02

Iola:

Cool!!! Keep us updated :)

• 18 November 2013 - 14:52

Marie-josé:

Hallo dennis en sanne,

Leuk om jullie verslag te lezen.
    Zo kunnen we jullie een beetje volgen.
    Veel plezier geniet ervan.

Groetjes Marie-José x

• 24 November 2013 - 13:27

Louis En Joyce:

Hoi luitjes,
    Zit met oma naar jullie foto's te kijken. Oma vindt het prachtig, wat je allemaal niet kan doen met de computer hè.
    Oma:"Heel veel plezier daar, geniet ervan met veel mooi weer, groetjes en een knuffel".
    Nou van ons natuurlijk ook de groeten. Leuk jullie weer even gesproken te hebben via de skype. Moema is weer helemaal happieee.
    Groetjes Vati en Moema.

• 24 November 2013 - 16:56

Adri En Maarten:

Lieve kinderen,
    Wat ontzettend leuk dat wij zo op de hoogte worden gehouden van jullie belevenissen. Wij wensen jullie nog heel veel plezier, geniet ervan en doe voorzichtig. Wij lezen (samen met oma) jullie nieuwe belevenissen op deze site. Dikke kus Oom Maarten en Tante Adrie

Tags: Sydney